Vårkänslorna sprudlar

ÄNTLIGEN....

....Är de vår!! Nu ÄR de verkligen vår, tussilago (stavning), vitsippor ( ja o anna har sett EN haha), snödroppar o alla dessa vårblommor har börjat komma, solen skiner o den värmer faktiskt, bättre kan de ju inte blir, nu går vi mot bättre tider, slippa ta på Nova en massa varma vinteroveraller, vantar o sockor, de räcker faktiskt med en jacka nu o ett par sockor =)

De senaste dagarna har vi tillbringat hemma hos pappa, Nova har fått sova ute i vagnen, hur mysigt som helst.
Där kommer vi nog spendera mycket tid i sommar, mest för att man kan vara ute på ett helt annat sätt än vad man kan när man bor i lägenhet! Klart att vi kommer vara hemma hos Ida o gänget oxå såklart, Åhhh vad mysigt de ska bli med sommar, sol, bad, barn som springer runt, barn som kanske kryper m.m.

FREDAG

Japp då är de utgång för första gången för mig, HUR ska detta gå??
Kan ja vara utan Nova så länge?! JA de tror ja nog, kommer kanske ha lite ångest men de ska nog gå fint, hon är ju med sin pappa iaf, så hon är inte bortlämnad, de är ju huvudsaken, att hon faktiskt är här hemma när ja kommer hem.

Då är iaf läget som så att Ida fyller 25 år så de blir god mat hemma hos Ida o gänget på dagen, sen blir de förparty hemma hos oss, iaf fram till kl 21-22 kan man härja "ordentligt" sen kommer Pappa Jocke o Nova hem, då är de dags för natten för Skruttan, så då blir de lugnare, sen är de Wickan som gäller för våran del!
Ska bli skoj att få göra något bara för mig själv, att få vara jag för en stund! Jag trivs HUUUUUUr bra som helst som mamma, ja tar mammarollen på fullt allvar, men ibland är de skönt att bara få vara för sig själv en stund!

Får se hur detta ska sluta *hihi*

FÖRKYLNING

Ja först blev ju Nova sjuk som skrutt, hon är fortfarande snorig o hostig, men helt klart på bättringsvägen, sen var de pappa Joakims tur, då fick han feber o förkylning i en vecka, o nu är de min tur, men ja har nog klarat mig liindrig ändå, jag fick ont i halsen o feber på kvällen i Lördags men sen har ja inte haft någon mer feber, bara ont i halsen lite hostig o ont i huvudet, så ja ska nog Krya på mig tills på fredag =)

STÄDAT

Japp de har ja börjat med idag, VÅRstädningen, har till o med putsat fönster i vardagsrum, kök o sovrum!
Så nu är de bara Novas rum, hallen o toaletten kvar, sen är de vårfint här hemma, plus att de är fint till på fredag när de kommer folk hit, de kan ju inte se ut hur som helst *haha*

Nej nu ska jag slappa en stund

Ha de gott

Puss&Kram// A

Kommentarer
Postat av: Linnéa

De vet ja inte. har inte hört nåt än. Hoppas på svar imorgon iaf!

2009-04-14 @ 18:30:30
URL: http://linneasundqvist.blogg.se/
Postat av: Joiie

Det är på Katrinedalsskolan :) Klart vi måste ta kaffe snart, när har du tid? Kul att du ska ut på fredag, det va ju inte igår säg :)

Puss

2009-04-14 @ 18:36:09
URL: http://joiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0