Stackars Liten

SJUKLING

Imorse vaknade jag av att Nova börja skruva på sig i sin säng vi 7 tiden, hon hostade o harklade sig, men ja tänkte att ja stoppar in nappen o ser om hon kan somna om, vilket de verkade som först. hon lät väldans täppt i näsan, men de verkade som om hon skulle somna om, så ja la mig ner igen för att somna om jag med.
Men, då hörde ja att hon var supertäppt i näsan, nästan så de blve jobbigt för henne att andas med nappen i munnen så de åkte ur lika fort igen, sen blev hon jätteledsen, så ja tänkte att ka tar över henne till mig, då kände ja ju att hon var jättevarm, kraken så de var bara att hämta termometer och alvedon.
38,6 hade hon imorse, så de blev en skvätt alvedon och lite puppe o sen somna hon om till 9.30.
Hon var ganska pigg o glad när ho var vaken men just nu sover hon sen 11.30, men kraken ligger där inne o hostar o har sig, stackars liten.

Ja men kan väl säga att hon är sjuk ordentligt för första gången i sitt liv, klart hon har varit snorig o så innan o feber har hon haft efter sprutorna, men hon har aldrig varit sjuk "på rikitgt". Vilket jag tackar och bockar för =)

Så idag blir vi inne, tyvärr, de är verkligen jättefint väder ute, solen skiner o de är riktigt skönt ute (hann jag med o känna när ja hämtade posten), men men vi får hoppas att de fortsätter att vara fint ett tag så vi oxå hinner med de fina vädret.
De är klart Nova dör väl inte av lite frisk luft liggandes i vagnen, men de är kanske dumt att riskera att hon ska bli sämre.

Anna o ja pratade om att kanske dra till badhuset på fredag, men vi får se nu hur Nova mår! Så typsikt när man väl har lite inplanerat, idag skulle vi ha följt med på "babyfika" o granbergsdal med Ida o Mollie, med de fick ju hoppa över, o så badhuset ¨då, men de blir ju fler gånger, de är ju babyfika varje onsdag så vi hinner nog..*hihi*

Nej nu skaa ja gå o plocka undan lite här hemma, har precis suttit o latat meg lite o kollat på två avsnitt av desperate housewives, så nu är de dags att göra något, betala lite räkningar  bland annat!

ha de gott i de fina vädret..

Puss & Kram // A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0