Exakt 2 veckor kvar

Barnmorskan...

Japp idag avr ja där igen, trodde väl egentligen att ja skulle ha sluppit gått dit idag, eller ja jag hoppades på det ialla fall, hade väl hoppats på att lillen hade velat komma ut innan idag, men nej då! Fick nästan tid den 22 september, HOPPAS verkligen att lillen har kommit ut innan dess iaf!

Allying såg iaf bra ut, SF-måttet på min mage var 37 den här gången så nu har den växt två cm på två veckor,,,,, kkommer säkert ut en jättebebis eller något *hihi*
Lillens hjärtljud låg på 138 den här gången, blodtryck avr oxå bra. Tog inga prover idag *tack o lov* de gör vi varannan gång, iom att man är så stickrädd som man är.

Så idag är det exakt 14 dagar kvar till BF, eller ja klockan är ju över tolv så nu är det väl 13 dagar kvar då..*hihi*

Fortfarande ont...

Javisst de gör fortfarande ont as hell i min rygg, visst jag ska inte klaga finns ju dom som har så här under hela graviditeten, men då kan ja ju meddela att ja vet vad dom går igenom iaf, för ont som satan gör det.
Alvedon hjälper ju inte så där superbra heller, men dom hjälper ju en stund iaf.
Idag fick ja så ont när vi var hemma hos Ida o Peter, så då kom Ida på att bada det är ju bra när man har ont så jag lånade badkaret o låg där o plaska en stund, plus att ja hade tagit 2 alvedon på det hela. Det gjorde susen vill ja lova,,, vetekudde släng dej i väggen jämfört mot ett varmt bad! Men min vetekudde är min bästa vän här hemma tror jag, micron går varm kan man säga.

Jobbigast är ju nätterna, när man ska vakna en gång i timmen typ o ha sååååå förbannat ont, går ju inte att sova då heller. Så när man väl lyckas somna om så är de dags igen. Så man sover ju absolut inte lika länge längre. Förut var man van vid att kunna sova till tolv ett, men nu går man upp vid 9 tiden på morgonen, visst de är ju inte tidogt så man dör tidigt, men tidigt för att vara mej antar att de bara är att vänja sig! *hihi*

Värme sol och bad...

Javisst nu är klockan 00,49 här i sverige, min pappa o hans familj drog ju till Rohdos idag, dom skulle vara framme 23,50 våran tiid, men 00,50 deras tid så nu är dom väl framme där i värmen.
Är iof inte så sotis just nu, skulle inte vilja vara där de är kanske30 grader varmt med den här magen, skulle bara vara jobbigt! Så nu ska dom gotta sig en vecka, de tycker ja dom gör rätt i!

Sen ahr vi ju min mamma då som faktiskt BOR där det är varmt o skönt =)
Så utomlands vet ja ju att ja alltid kan komma, "bara" att åka till mamma i Portugal och få lite sol o bad.
Det får man ta nrä barnet blir lite större, ev till våren kanske! Innan de blir FÖR varmt där.

Natten...

Nu är det nog dags för mig att ta natten, är faktiskt lite trött för en gångs skull.
Så imöra ska jag träffa Mia o Nellie,ska bli jätte roligt! Dom kommer och möter upp mig vid typ 10-11 tiden där någon gång! Vi bor ju väldigt nära varandra, gatorna brevid varandra, så de är ju inte långt att gå iaf med den här ryggen!

Så sov gott allihoppa!

Natti Natti

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Måste ju tipsa om hårfönen, ger massa gott med värme.. Ja, inte är det kul att ha ont i ryggen, men tur så går det ju snart över..



Här är det bra iaf, fortfarande lite små sjuka, men Tyra ska till dagmamman i morn, får se hur det går, inte alls sisåsär nervös.. Ja.. Helt otroligt vad corni man är.. Jaja.. Mamma känslor kan man ju kalla det oxå!



Hoppas verkigen bebis kommer snart! Är så nyfiken.. Kommer säkert att vara väldigt lik Joakim.. Hihi..



Kram Kram...

2008-09-11 @ 21:23:50
URL: http://alexandratyra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0