skitkvällar....

javisst nu sitter man här igen o klockan är snart ett på natten, Nova är vaken, glad som en solstråle o ligger o pratar med sin sängmobil, jättekul när man själv vill sova. Där slog ja mej själv på fingrarna när ja har talat om för alla hur bra hon sover på nätterna, fast visst hon sover ju hela natten sen men snacka om att ha vänt på dygnet då, skitunge!!
Fast hon somnade faktiskt så fint vid 21- 21.30 där någon gång, o jag la in henne i sin säng, men de gick väl 40 min så vakna hon igen *typiskt* men sen va hon vaken en liten stund sen åt hon o somna om, men tro FAN inte att man får lägga ner henne utan att hon vaknar, man blir bara lite hysterisk då...hmmm...får man verkligen bli de på sitt barn?? jag tror nog att svaret är JA de får man, jag tror nog alla som har små bebisar någon gång har känt att nej fan nu ger ja upp, fast att man älskar sina barn mest  av allt på hela jorden.

Jag tror att ikväll har ja provat att lägga ner henne TRE gånger o hon har vaknat VARJE gång, så nu snart är de dags för mat igen oxå, jag som tänkte börja lägga henne i sin säng för en gångs skull, någon gång måste man ju börja, men tydligen inte när de måste vakna varje gång man lägger ner dem, jobbigt värre!
Okej om hon vaknar varje gång men att hon somnar om de skulle ju vara en sak de, men inte lilla Nova inte, hon ska minsann vara vaken då, fy sjutton säger ja bara.

Tänk om ja någon gång skulle vilja gå o lägga mig tidigt då?? de får ja inte så länge hon ska hålla på så här, som tur är ju då att hon sover lite längre, men hon kan ju få för sig att vakna redan vid 8-9 o då har man ju inte sovit så där väldans länge..men men..

Nej nu börjar hon träta på mej där borta i hennes säng så ja får prova med mat o se om hon vill somna sen då...

Sov gott alla ni som kan...*hihi*

Puss O Hej

Kommentarer
Postat av: therese

jo då man FÅR bli hysterisk! När man bara vill sova så tänker aldrig barnen göra det....så är det-så har jag hållt på i snart 7 år....

2008-12-17 @ 08:39:57
URL: http://eldvina.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej! Hoppas allt är bra.. Du får nog ta och ge upp det där med "sova i egen säng" tills hon själv går med på det. Så gjorde iallafall vi, och en dag valde Ville själv att sova i sin säng, i sitt rum.. Kram.

2008-12-17 @ 08:44:30
Postat av: Sabina

hej! jo det är sådär med mig.har åkt på en förkylning som gör lite ajaj. annars är det bra. inget planerat att jag ska upp. men det kan ändra sig snabbt! har ett nr till dig men vet ej om det stämmer. skicka ett mail med ditt nr. puss

2008-12-17 @ 11:32:56
URL: http://biiiina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0