tenta...

Är det verkligen meningen att man ska känna så här inför en tenta?
Är de så att kurshandledarna överdriver och förstorar upp det hela, mest för att skrämma skiten ur en?
Ah men vadå, man kommer in i tentasalen, lämnar fram sitt ID man blir avprickad och får en nummerbricka, det nr man får på brickan den bänken ska man sitta vid.
Man får inte ha sin jacka hängandes på stolen, man får inte ens ha ett pennskrin på bänken. Du måste alltså försöka hinna med att få ett "värdesaksskåp" så man slipper ha de i jackfickorna på jackan som hänger bland alla andras. Sen får man plocka ur sina pennor o sudd o så.
Sen är de bara att sätta sig ner o vänta på att kl ska slå prick den tiden som tentan ska starta, då stängs dörren o är man då sen så får man vänta 40 min innan man kan bli insläppt o få en chans att skriva sin jädra tenta, för efter 40 min får man lämna in sin tenta o gå om man vill o känner att man är klar, men inte tidigare.
Det sitter en vakt fram bak och varsin på sidorna. Jag har inte själv varit inne på toaletten men de sägs att de är något specialljus där inne som gör att man inte kan tjuvläsa fusklappar o dylikt där inne, en vakt står de ju såklart utanför oxå.
Är det så himla konstigt om man är nipprig inför en tenta??
Nej jag tycker inte att de är så konstigt att man mår som en påse skit inför en tenta, jag har en skum magkänsla så här dagen/dagarna innan tentan o får skiiiitdåligt samvete om jag ens tar 5 min paus i pluggandet, men man kan inte plugga huuuur mkt som helst på en gång. de blir för mkt o de känns som at de går åt andra håller, alltså att informationen försvinner från skallen istället för att stanna kvar o läras =)
Jaja sånt är livet antar jag, de bara ska vara så på universitet!!
Nu skiter ja i pluggandet iaf, ögonen är trötta o kl ringer 05.00, då ska man upp o stressa halvt ihjäl sig för att få iväg Nova till dagis till 06.10 o sen ska man fortsätta stressa iväg till bussen som går 06.40...herrejösses vad skönt de ska bli när man är på väg hem imorgonpå bussen o man bara kan åka hem och bara vara för en dag =)
det måste vara de skönaste med att ha gjort en tenta, lugnet efter stormen =)
Nej natti natti mina vänner =)
Puss & Godnatt // A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0