Vaccin???

SVININFLUENSAN

Jag är huuu förvirrad som helst, hur ska man göra, ta de eller inte ta de??

Självklart skulle man ju vilja vara vaccinerad för Novas skull då hon är för liten för att själv få ta vaccinet.
Men de finns många MEN känns de som, de säger att vaccinet är framtaget för fort så de är inte testat ordentligt, folk har dött av själva vaccinet, de finns huuuur många biverkningar som helst! de säger även att vaccinet kan vara "farligare" än själva influensan! Läste nu på aftonbladet om en skolklass där 1 hade tagit vaccinet 13 st skulle INTE ta de och resten var osäkra på hur de skulle göra, hur ska mn veeta hur man ska göra?

Om man inte skulle ta de så innebär det alltså att man måstte isolera sig, man kan inte umgås med folk som inte har tagit vaccinet för att minska risken för att fram för allt inte Nova ska bli smittad, men även om man skulle ta vaccinett är man bara sjyddad till 94 % vilket innebär att man kan lika gärna dra hem skiten till Nova iaf, så även om man tar vaccinet eller inte så måste man isolera sig då eller? man ska använda handsprit osv, men hur ska man kunna skydda sitt barn mot detta, de räcker ju med att någon som inte är vaccinerad nyser så vips så är man smittad....äsch fan ja blir bara mer förvirrad o mer arg känner ja ju mer jag skriver om det..
Det är hur som helst jävligt jobbigt!

Du som läser detta o kanske redan är vaccinerd eller ska vaccinera dig, har du några bra råd till mej?  Även om du inte ska vaccinera dig kom gärna med bra råd till mej!

Hur ska du göra, vaccinera eller inte?

Åhhh hjälp mej, blir tokig på detta, fram tills nu har jag egentligen inte brytt mig så mkt om denna omtalade svininfluensa, har mest kännt att den är inte farligare än den vanllig influensa bara de att dom inte vet hur de ska handskas med den, människan har inte "hunnit" bli imun mot den än, men ändå jag känner mej helt kluven!

Så ge mej en massa bra råd!

Puss & Kram // En orolig mamma

Kommentarer
Postat av: Pernilla

jag tror i dagsläget att jag INTE tänker ta nåt vaccin...

2009-11-03 @ 18:33:12
Postat av: Jacqueline

Jag har tagit vaccinet o jag kan säga att d var nog den värsta sprutan jag tagit inte just när man tog sprutan men biverkningarna var inte roliga.. ja hann spy få frossa hög feber o jag trodde armen skulle ramla av hehe :) men ja antar att d är bra o ta den... men d kan vara så också arr ja reagerade konstigt på den för att jag har dålig immunitet därför jag fick ta den när hundra gamlingar tog den ;) men ja antar att den är bra till något hehe:)

2009-11-03 @ 21:48:51
Postat av: charlotta

Jag har vaccinerat mig. Men var tvungen eftersom jag åker... Puss heeej

2009-11-05 @ 14:05:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0