Mammas Flicka

Ja visst mammas lilla flicka har kommit på att man faktiskt kan sova hela nätter nu, två nätter i rad har hon sovit från ca 23.00 till runt 07.00, jätteskönt tycker hennes mamma, men inte mammas puppar, ojojoj va de spänner i dom när man vaknar då...*hihi* men vad gör de om man får en god natts sömn??!!
Men inte nog med de så somnar hon om igen efteråt, så sover vi till någonstans mellan 9 och 11 =)
 
Idag har vi varit på BVC, de börjar bli en liten knubbis av henne, nu väger hon 5410 g o är 60 lång, en hel decimeter på längden sen hon föddes för snart 11 veckor sedan. Mammas lilla älskling, vad skulle man göra utan henne som lyser upp tillvaron lite extra??!!

Efter BVC bar de av hem till Therese, somvar fly förbannad när vi kom dit, men herregud, så här i efterhand kan man ju skratta åt henne, jag kan se henne framför mig.
Det var så här:
T. skulle hämta Anton på skolan (bråtenskolan) o T. bor kanske 5-10 min därifrån nu för tiden, men just som hon skulle gå så börjar de spösnöa, o då talar vi om snöflingor stora som sportmössor *asg*
Men hon på med kläder på Amelia och sej själv, ut med vagn o den där lilla råttan till hund de har (Tindra), som nästan är livrädd för att bli lite blöt o fryser ihjäl utomhus nästan.
Men de bar iväg iaf, o snö i däcken på vagnen blev det, T. spotta o svor, o mitt upp i allt så kommer hon på att gud vad skönt de skulle vara med en fungerande bil, så hon plockar upp telefon o börjar ringa till Peter för att tala om för honom att nu får de vara nog - JAG VILL HA EN BILJÄVEL.
Men Peterkraken svara inte (som tur var kanske)
När T. väl kommer hem dyblöt så slutar de snöa....hahaha

Lite roligt är de faktiskt...*hihi*

Nej nu får de nog bli natten tror jag, har varit en lite jobbig kväll, eller mycket jobbig kanske man ska säga.
Men Joakim, jag älskar dej, atagligen mer än du någonsin kan ana.
Vad vore jag utan dej??
Hur skulle mitt liv se ut om inte du fanns med i bilden??
Glöm aldrig att du är mitt allt, å Nova såklart, våran fina bebis, vårat underverk, ett litet mirakel.

Det gjorde vi bra, eller hur??

Puss o God Natt

Kommentarer
Postat av: Jocke

Klart vi gjorde Älskling! Älskar dej med PuSs

2008-12-06 @ 03:41:43
Postat av: therese

ja om jag va förbannad!! det är bra långt till skolan i motvind med snöflingor stora som lovikavantar!! men nu har jag lugnat ner mig ;) ska få vinterpuckar på min kärra :)

2008-12-06 @ 19:02:06
URL: http://eldvina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0