Väldans Jobbig natt...

Javisst natten har absolut INTE varit skoj, de började med att Jag o Nova var hemma hos Therese o Amelia på dagen, vi tog en promenad dit (vilka hurtbullar va?) Sen blev vi hämtade vid 18 tiden ungefär, sen somnade Nova en säng här vid 20 tiden o sov i ca 45 min, sen ville hon ha mat o sen fick hon ligga nakenfis på son filt en sväng men sen började honn bli trött så ja matade lite igen o sen somnade hon vid typ 22 tiden, sen sov hon i ca en timme, lite mer kanske, men oftast brukar man bara kunna gå in o ge lite mer mat o så somnar hon om, Men ICKE SA NICKE, där gick ja på en nit, hon skulle minsann vara vaken o ja tänkte att jaja visst inte mkt ja kan göra åt saken, jag o Jocke var ju ändå uppe så hon fick vara uppe en stund till tills hon blev trött igen.

Så jag matade igen, hon somnade, men tro FAN inte att ja fick lägga ifrån mej henne, hon slog då upp sina söta blå ögon o ville inte stänga dom igen, plus att hon blev hysteriskt ledsen när hon vaknade till, så där höll de på fram till kl halv fem imorse, till slut somnade hon efter lite puppe inne i sängen.

Inte nog med de så hittade ja ett blåmärke på hennes kind, då bröt ja ju ihop där inne i sängen, vad skulle folk tro nu då tänkte jag, att ja misshandlar mitt barn eller något. men ni vet ju hur dumt man kan tänka.
Inte en aning om hur detta blåmärke har kommit dit, hon har ett på båda kinderna, på samma ställe!!??
Hon kan ju ha slagit till sig själv när hon ha fått tag i nappen eller något sånt men på samma ställe???

Så inatt kände ja att ja ville ge upp mammarollen en sväng, när man heller absolut inte vet vad som är felet, emn jag antar att de hade med magen att göra, för de första hon gjorde när hon slog upp sina ögon vid 11 imorse var att baja en rejäl laddning =) Måste ha varit väldans skönt för henne för hon somnade om ganska snabbt efter ett bajskalas, en ny blöja o lite mat o hon sover än, o klockan är 14.00 nu.

Sånna här nätter är de väldans skönt att man har en sambo, tänk dom som är ensamstående, ingen hjälp alls!
Är så glad att ja har Joakim, även fast han ska upp tidigt (05.00) o jobba så hjälper han till ända in i slutet sånna här nätter. brukar väl försöka klara av de själv så att han ska få sova, men gullig som han är så när han märker att de blir allt för jobbigt för mig så kommer han upp o hjälper mig *Me Love You So Much*
Ska bli så skönt när denna magknip ska gå över helt, de börjar nog gå åt bättringshållet, så ja började ju trappa ner på dropparna, men de ska ja inte göra än känner ja, hon får ta dom ett tag till.

Men de kan ju inte alltid vara snälla som änglar, eller??

Inatt/idag har ja sjuk mammalängtan, tänk om hon kunde vara här, iaf i Sverige, mkt lättare att kunna hälsa på varandra då, helst skulle ja ju vilja att hon flyttade till KGA igen, så man hade henne nära varje dag, hon är så hjälpsam med Nova, är så glad att ja har henne!
Att de kan ändras så mkt, när ja berättade för min mamma att ja var gravid o att vi skulle behålla osv så blev hon GALEN (milt sagt) hon tyckte absolut inte att de var rätt tid för oss att skaffa barn, men efter någon mnad o hon fick smälta de hela o faktiskt acceptera vårat beslut, så stöttade hon mig till 100 % min älskade mamma.
Och idag kan hon knappt vara ifrån Lilla Nova, hon älskar Nova sååååååååååå mycket.
Mamma/Mormor, vi älskar dej och vi saknar dej, kom hem snart!

Vi saknar dej mormor
Visst ser mormor stolt ut över sitt barnbarn??

Pigg man såg ut då..
Pigga o glada, eller???

Herregud så söt

Mamma o Pappa älskar dej, fast att du har jobbiga nätter o mage som krånglar =)

Nej nu ska jag göramej iordning lite innan hon vaknar till liv där inne i sängen.

ha en bra dag, de ska iaf vi ha!

Puss O Hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0