Ruta 1 ????

SOVRUTINER

Jaha är man tillbaka till ruta ett eller är de bara en engånsgrej ikväll???!!!

Kvällen började jättebra, gröt vid sju - haalvåtta, sen blev de ett bad (som hon bajja i) sen när klockan var runt 21 så var hon trött min lilla dam, hon var så trött så hon fick puppe inne i sängen, hon somnade oxå, men vaknade igen o då var de kört, eller ja hon är skittrött så ögonen snurrar i hiuvudet på henne, men NEJ jag ska inte sova!!
Så nu sitter vi här på golvet, hon ligger o pratar med TV:n o suger på tummen =)

så här glad kan man vara när man inte vill sova!

BLOGGDESIGN

Har ju grejat med bloggen som ni ser, vet inte alls om ja gillar de,, .. .. Oranget är ganska fult egentligen, men men de får se ut så här ett tag iaf, tills ja har nerver att göra om de igen, har lixom inga designidéer heller! ser ju likadant ut som innan men andra färger typ, men men.
Nu är iaf en del av de ja klaga på fixat, nu är de bara de att de gamla inläggen blir kursiva, måste fixa det!
Och att rubrikerna är avkapade, är de avkapade på era datorer???

VÄNNER

Nu när ja låg o försökte få Nova att sova så funderade ja på om man har några vänner kvar egentligen.
Det är ju nu när man fått barn som man märkar vilka som är ens vänner, o om ja får tänka efter då så har jag....INGA!
Eller jo de har ja ju men inga riktiga vänner, Jag har Therese, o de är jag väldans tacksam för! Tack för att du finns!
Sen har man ju familjjen så klart, bättre vänner än familjen kan man ju inte ha. Jag är så glad för min kontakt ja har med min mamma, tror inte man kan få bättre kontakt med  en förälder som vi har, känns helt underbart.
Som Ida tex, de kan gå säkert upp till 2 veckor innan man hörs av men man vet ändå vart man har varandra, inget strul, inget krångel, de bara är så!
Men såklart min allra bästa vän kommer alltid att vara Jocke, han finns alltid där för mig, han ställer upp dag son natt, i både vått o torrt! Älskar dej hjärtat.
Sen har vi ju Lina oxå såklart, får inte glömma dej, henne kan man oå ringa till efter att man inte hörts på en månad o ingenting har förändrats.

Som sagt de är nu man vet vilka ens vänner ar, dom som aldrig hör av sig längre för att man antagligen inte kan skjutsa på dem, eller bara för att man har fått barn så är man inge rolig längre, men vet ni vad, jag är fortfarande jag fast med ett barn, o är hon ett hinder för er så kan ni dra så enkelt är det! jag är inte den som är den, visst de kan göra jävligt ont att bli av med kompisar, men då får de göra det, tänk er för, en dag kommer de komma tillbaka på er, när ni sitter där o ingen hör av sig längre. Tänk efter vad ni gör med era vänner, var rädda om dem, riktiga vänner är sällsynta.

Så nu har ja fått klaga av mig lite, är så trött bara på falska "vänner", folk man inte kan lite på osv.

Nej snart kommer pappa Jocke hem, ååhhh så mysigt! Ska väl försöka se om Nova vill sova här snart igen, men hon  hann ju sova en lite stund så nu har hon väl nya krafter =)

   ska sitta upp       sötnos!

 Badfrilla =)            så snygg !


 katrinplommon   älskade barn!



oj så glad man kan vara!!                          

God natt o sov gott.

Puss & kram // A

Kommentarer
Postat av: Lina

Va söt du är gumman :) De kan ta väldigt lång tid mellan gångerna vi hörs, och de är som du säger ingenting är förändrat:) bara för vi innte hörs lika ofta längre tro inte att de har något med att du fått NOva älskar dej lika mkt för de och lilla Nova såklart:) vi får ta en kaffe någon dag nu:= Nova måste ju ha växt en hel del sen sist ju.. Puss &Kram

2009-01-25 @ 00:37:57
URL: http://liiinnnaaa.blogg.se/
Postat av: Anna

Rutiner? Jadu, gumman.:) Så fort man tror att "nu har vi fått koll på detta" så ändrar de små liven sig. Kanske lär hon sig något just nu eller har en tillväxtperiod, eller så är det helt enkelt för att hon blir större och större.



Vännerna då, kan det vara så att ni är på så olika ställen i livet just nu? Eller har de kanske också barn och fullt upp? Titta på vårat gäng, vi ses inte så ofta men vet ändå att vi har varandra. Tror det växer fram allteftersom livet ändras och man ändras med det, så kanske det bara behövs en invänjningsperiod? Ert lilla mirakel är ju det viktigaste nu och för alltid och det får vännerna faktiskt lära sig förstå. Men vänner som inget ger utan bara tar, de klarar man sig utan! Att tex gå på babycafé eller öppna förskolan kan ge nya underbara bekantskaper.



Bloggen då, jag tycker oragnge är fint och rubrikerna är inte avklippta, men tex "Kategorier" går liksom utanför mallen. Du kanske kan ta ett mindre teckensnitt?

Sköt om dig, gumman. Du vet var jag finns, kramar Anna!

2009-01-25 @ 10:15:54
Postat av: Linnéa

Får ja fråga om du själv anser att du hör av dig till de vänner som du tycker skiter i dig? Eller gäller de bara från ett håll? Ja kan hålla med om att du å ja tappat kontakten men ja kan definitivt inte anse att de bara beror på mig? Eller tycker du de så får du gärna tala om de, för de e lättare att rätta till saker om man vet om dem. Å att du fått Nova e inte ett hinder för mig, ja har själv barn som du vet. Dina vänner e allt mer förstående än du tror...

2009-01-25 @ 14:43:21
URL: http://linneasundqvist.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Nä ja anklagar dej inte för nåt, ja bara tänkte att du borde tänka på att alla vänner inte e skit bara för att några e de. Å eftersom du skrev att du inte hade några vänner kvar alls så antog ja att du mena även mig för vi e väl också vänner?

Jo vissa människor tar avstånd från en när man får barn men de e bara å skita i. De finns ju de som inte gör de också.

Ja ja tycker vi ska ta å ordna upp de här, finns ingen anledning att de ska va så här sällan vi hörs av. Å som du vet så finns ja alltid om du behöver! De har ja alltid gjort å de hoppas ja du har i åtanke! Ja finns alltid för mina vänner å ställer upp så gott ja kan! Se till å ta vara på vännerna, de e trots allt de bästa man har! =)

Å de vännerna du känner skiter i dig, ifrågasätt dem å sen skit i dem bara! De e förmodligen inte värda att lägga ner energi på iaf...

2009-01-25 @ 18:37:15
URL: http://linneasundqvist.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Ja men ja vet att både ja å Therese finns här om du behöver, du måste bara höra av dig vet du!!

Ja vi skiter i de nu. Kommer allt bli bättre snart ska du se!



Kram

2009-01-25 @ 21:00:53
Postat av: Michaela

Hej hej..



Känns lite tråkigt att du känner så här ?! Du och jag har aldrig direkt varit "tajta" men jag tycker om att umgås mer er... Men jag har jobbat heeela tiden nu och hinner knappt med mig själv eller min familj, mne ring för tusan eller skicka ett mess om du vill nått ?! Jag vill gärna umgås mer med er :) Nu har jag fått en soffa ;P



KRam

2009-01-26 @ 20:54:38
URL: http://missmichaela.blogg.se/
Postat av: marinatequila

Oj vilken rabalder det blev av det här. Det är bra att röra om i grytan ibland. Vänner är dom bästa kritikerna, ska man utvecklas och vara en bra människa behövs dom.Kramis

2009-01-26 @ 22:54:47
URL: http://[email protected]
Postat av: Michaela

Det går inte kommentera på ditt senaste inlägg !



Så jag svarar här istället :)



Ja den är så fin vagnen hade egentligen tänkt att ha den redan från start fast med liggdel, men då tog jag den mindre modellen nu och den finns ju inte dom här färgerna i den "nya" modellen som itne skiljer så mycket på .. Den svart/rosa är sååå nice ! :P



Med oss är det sådär ! Tommy är magsjuk och alva har oxå haft nån inflammation in magen men båda är bättre nu , så är jag inne på min sista vecka på jobbet sen är man ledig ett tag innan man börjar jobba igen :D



Hur är det fatt med eer ??



KRam

2009-01-28 @ 15:49:09
URL: http://missmichaela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0