Gott nytt år

2009

Jahopp, nyårsafton tillbringade vi först hemma hos pappa på dagen men lite fika och bara umgicks lite.
Själv fick ja handproblem, jag stog utomhus o pratade i telefon med Jocke i kanske 10 minuter, jag tyckte personligen inte att de var så himla kallt, sen gick ja in med Nova till pappa o sen sprang ja över till Therese en snabbis, men jag var aldrig inne hos henne utan ja var fortfarande utomhus, när ja kände att min fingrar på vänsterhand började svullna.
På den handen har ja min två ringar som ja är extra rädd om, på ring fingret har ja ringen ja fick av min mamma i 13 års present och på långfingret sitter ringen ja fick av Jocke i julklapp för något år sedan.

Men men väl inne hos pappa så svullnade de ännu mer, nästan så de blev obehagligt, men ja tänkte att svullen om fingrarna har ja ju varit förut så de går nog över snart, men ja kunde inte släppa de o värre blev det, så till slut var mina fingrar som fem fläskfilér, ja stog med dem i kallt vatten, jag stog med dem i varmt vatten, DÅ kände ja nej fan ja måste nog klippa ringarna fast att ja ionte vill o kommer väl tjuta i flera veckor,men snart får nog inte mina fingrar något blod
Jag blev fasiken nästan livrädd en sväng, men sen tog ja fram en ispåse från frysen o tänkte ja ger de ett försök till, så efter ett BRA tag så kändes de bättre, svullnade gick ner.
Men ja kan säga att de dröjde LÅNG tid innan ja kunde ta av mig ringarna. Detta började vid 13.30 när klockan var 20.00 så kunde ja ta av min den ena, Inte nog med att fingrarna svullnade så svullnade även mina stortår *hmmm*
Detta kändes mycker skumt, ja måste ha reagerat på kyla/värme på något sätt.

Idag känns de ialla fall bra igen...

Kvällen

Den tillbringade vi hemma hos Ida o peter med massa GOD mat, både ja o Ida sa att vi kände oss mer mätta igår än vi var av all god julmat på julafton, riktigt gott var det, oxfilé med potatis som man först råsteker o sen har i ugnen, riktigt mumma var det. Efterrätten var lika god, men alla var nog lite för mätta för den tyvärr =)
Vid tolvslaget så gick vi ut o kollade på raketerna, o sen blev de hemfärd för våran del, Nova vaknade såklart när vi försökte lägga ner henne, men hon somnade om sen efter en timme eller så.

Nova är nyårsfin i skjorta

Nova fin i nyårsskjorta, men mamman ser inte så värst vidare glad ut, men den bjuder ja på =)

Ha en bra nyårsdag.

Puss o Hej

Kommentarer
Postat av: Ida (Lukas o Mollies mamma)

Ja fy bubblan va mätta vi var! =) Nu är det andra bullar som gäller. ;-)

2009-01-01 @ 23:50:32
URL: http://idamaajaakkola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0