fel fel fel, fan fan fan

FEEEEEL

Just nu känns de som om allt ja göra bli bara fel, utan min egen vetskap!
Folk blir arga, sura, ledsna, besvikna m.m. på mig. men jag gör verkligen inte saker o ting med mening, de bara blir så.
Jag kan t.ex vara JÄVLIGT dålig på att höra av mej, eller glömma bort saker o ting väldigt lätt och väldans fort, även de är inte med flit.
Absolut inte så att ja inte vill, eller inte orkar eller inte har lust, För ja ja både vill orkar o har lust, men ibland blir ja lite väl inne i mitt eget.
Nova har kommit in i en period när ja absolut  inte får gå ifrån henne, hon ska helst hänga på min arm/höft o bara vara då är hon som nöjdast, men de säger ju att runt 4:e månaden så kommer "klängmånaderna", man får bära mkt.
Okej o hur lätt tror ni de är att tex städa då? eller ens bara göra sig iordning? Inte så att hon dör om hon får vara missnöjd en liten stund medan man klär på sig eller så, men såklart kan hon slippa vara ledsen så gör man ju alt för att hon ska slippa det.

Så alltså just nu ser våran dag ut så här:
Ca10.00 Nova vaknar, oftast på Strålande humör, de blir ny blöja, mat och kläder, sen blir de lite myspys o lite bus i ca 2 timmar.
Runt 12.00, Nova blir trött igen, då går vi in i sängen o myser, sen sover hon i ca 1-2 timmar.
Då bllir de lite lunch, kanske någon smakportion tex morotspuré, *mums*
sen dröjer de inte länge så är hpn trött igen, ca kl: 15-16 där någonstans. ja visst då sover vi lite till en timme kanske.
Sen blir de mat, kanske potatis o palsternackspuré. (självklat får hon ju puppe oxå när hon är hungrig)
sen ska de sovas igen o sen är de kvällen.

Då ska jag alltså, städa, diska, tvätta laga mat, ta hand om Nova, hälsa på vänner, ta hand om mig själv
DE GÅR INTE! speciellt inte nu när de börjar komma in rutiner, kanske när man fått ordning på rutinerna, när Nova äter mer "vanlig" mat, inte vet ja....

Orkar inte med att folk ska vara "sura" på mig, men men inget ja kan göra åt saken tyvärr, så här funkar jag! Take it or leave it....

Nej nu ska jag sova, alla andra sover som stockar, Nova snarkar till o med hörde ja i babylarmet nyss *hihi* hon är ju bara för söt. Tur att ja har henne som lyser upp min vardag lite, o tur att ja har Joakim som förstår mej iaf. vad skulle ja göra utan er??!! Älskar er av hela mitt hjärta.

Gott Natt

Puss o Kram // A

Kommentarer
Postat av: Anna

Men lilla vännen, det är ju såhär när man får barn. Man går in i sin bebisbubbla och det FÅR man faktiskt göra! Om inte omgivningen förstår så får det stå för dem, hela ert liv har ju förändrats. Ni måste få hitta era rutiner och er vardag nu och det kan ta tid plus att Novas behov förändras konstant. Försök att strunta i det eller förklara för dem om du har energin till det, annars så njut bara av er lilla vackra Nova och var stolt över att du är en så bra mamma!



Så synd att vi inte kunde ses när Katta var hemma, typsikt att man ska bli sjuk precis då. :) Det gör ont i hjärtat att läsa hur mycket du längtar efter din mamma, den relationen blir liksom ännu viktigare när man själv får barn. Vi får tvångsflytta hem henne! hihi Sköt om er nu och hör av dig om du vill och behöver, gumman. Kramar Anna!

2009-01-22 @ 16:31:54
Postat av: angelika

tack anna de värmde! ja jag vet att de är så som du säger men ibland känns de bara skit!



ja jag tror nog att vi får göra de, tvångsflytta hem henne! hihi



kramar

2009-01-22 @ 20:23:17
URL: http://angelikasundh.blogg.se/
Postat av: Ida (Lukas och Mollies mamma)

Åh Angelika! Du märker ju hur duktig jag är på att höra mej, för att inte tala om att hälsa på! Jag har alltid dåligt samvete för att man inte hör av sej till folk (dej!), men man har ju liksom sitt hemma. Speciellt när man har små kottar hemma som kräver rutiner och så. Man orkar helt enkelt inte ibland och så får det vara då! ALlt blir mycket lättare när ni har kommit in mera i rutinerena ska du se. Tyckte att tiden innan de har riktiga mat och sovtider var jättejobbig. Hoppas vi ses någon dag! Kramar

2009-01-22 @ 23:34:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0