Städdag!

Städa städa och åter städa...

Javisst de har man pysslat lite med idag, man vill ju ha de rent och fint här hemma, ibland kan de ju se ut som bomben själv ahr slagit ner *hihi*.
Men så här när de bara är ca 2 veckor kvar till BF så vill man lixom ha de städa och fint runt omkring sig, man vill ju kunna ta med sig sitt barn hem från BB, och komma hem till ett rent o fint hem, så man slipper börja städa de första man gör.
Sen är väl inte jag en sån person som är väldans pedantisk av mig, men rent o fint är alltid nice!
Ibland är de så dammigt här så till o med katten nyser *hehe*

Så nu har vi infört, eller ska försöka hålla iaf, en städdag!! Söndag blir våran officiella städdag, alltså STORSTÄDNING, sen att de kanske inte räcker med att städa en gång i veckan, men man får väl dammsuga av lite då o då, hålla rent o snyggt och plocka undan efter sig, inte så stora grejer bara o göra de lixom, hur jobbigt de än kan vara så får man göra de för barnets skull känns de som!


Snart dags...

Javisst snart är fasiken dags, är som sagt inte så rädd längre, de har gått över. Jag är nog mer nervös inför förlossningen nu. Har ju suttit o kollat lite på förlossningskliniken och riskförlossningar, och den där ryggmärgsbedövningen ser inte alls så trevlig ut ta sätta dit, emn som folk säger till mig så har jag nog annat i tankarna än att vara rädd för sprutorna, Det är nog dom ja är mest nervös över!

Men nu är iaf ALLTING helt klart, alla kläder är tvättade och instoppade i garderoben, BB-väskan är packad (iaf med lillens kläder och grejer), blöjor m.m finns hemma uppackade så fint i skötbordet. Nu är de faktiskt bara lillen som fattas, okej nu var ja nog inte helt ärlig, kraken har ju inget namn än =(. Fast ja tror att om de blir en pojk så är det Theo Joakim Maajaakkola som gäller, om de blir en tjej så lutar de nog fortfarande åt Nova Angelika Maajaakkola. Nova har ju alltid varit ett favvonamn, kan inte släppa de i första taget! Men ja vet inte riktigt vad Jocke tycker om de, ja tror att han gillar det!


Magen idag...

Bara fint med den, är såå lycklig över att få ha haft en superduper bra garviditet. Jag har verkligen i stort sett bara kunnat njuta av att vara gravid, att ha ett litet barn växa där inne i min mage!
Jag har inte haft någon halsbränna överhuvudtaget nästan, ja de är nu på slutet ja har börjat känna av den lite. Men vadå två veckor kvar, de ska ja väl stå ut me lite halsbränna =)
Jag har inte haft någon direkt foglossning, kan känna av de lite grann ibland om man har gjort något ansträngande.
Jag har inte mått speciellt mkt illa, jag hade två veckor (v.7-8) som ja mådde illa konstant, annars har jag bara mått nästan oförskämmt bra HELA tiden! *tjoho*
Ja nu så här på slutet så har ja börjat må lite illa, men de kan man tydligen göra när förlossning är nära!


Jobba natt...

Japp då ska Jocke jobba natt en hel vecka igen då, men förhoppningsvis sista nattveckan innan bäbis kommer.
Men vad trist och tråkigt de är när han jobbar natt, inge kul alls att gå o lägga sig själv i den stora sängen.
Hur ska de gå sen när bäbisen har kommit då, då ska man vara helt själv med den lilla på nätterna o så?? Men de ska väl förhoppningsvis gå bra! *hihi*

Men fy vad ja inte gillar nattveckorna....=(


nej nu ska jag väl ta o kolla på TV eller något annat skojj. Ha en trevlig kväll !!


Kommentarer
Postat av: Ida (Lukas o Mollies mamma)

Så fint det blev här!

2008-09-07 @ 23:34:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0