Nu är hon äntligen här våran lilla Nova!

Nova

Japp nu är våran lilla efterlängtade skatt här, de blev en liten flicka *lite otippat* var helt säker på att de var en liten Theo som låg där inne, men tänk så fel man kan ha!

Hon kom till världen den 22 september klockan 15,22 (2 dagar för tidigt)
Hon var 50 lång och vägde 3420 gram, världen vackraste bäbis, finare bäbis får man leta efter!
Hon är helt underbra o mamma älskar henne sååååå mycket!
Går inte ens med ord förklara alla känslorna som finns för detta barn och för hela grejen, Jag är Mamma!!




Alldeles nyinkommna till BB, hinner med att se lite glad ut mellan värkarna!


Allting började kl 02,45 på natten då ja trodde att vattnet gick, så ja upp o greja lite här men sen hände inte så mkt mer, så jag gick o lade mig igen. Sen kl 03,45 då kom första värken, men ja visst väl inte riktigt att de var en värk, men sen sfter tredje värken och kl var ungefär 04,30 då visste ja att nu är de dags, så jag gick upp o började greja klart inför färden till BB, vid 05,30 väckte ja jocke o sa att han fick komma upp nu, men vi låg kvar i sängen en stund, passa på att vila lite innan värkarna var alldeles för jobbiga.

När kl var 06,30 så gick ja upp då gick de inte att ligga kvar, jag värmde på min vetekudde, den gör susen vill ja lova!
Sen ringde ja min mamma o pappa o talde om att vi snart skulle åka in. Pratade även med dom nere på förlossningen typ tre gånger eller något. Vid de här laget var de ungefär 7 min mellan värkarna. Men satan vad ont de gör *ler*

När kl var runt 09,30 då kände ja att nu måste vi åka in, nu klarar ja inte de här själv längre, så jag ringde in o sa att vi skulle komma, sen bar de iväg!

När vi väl kom in så kopplade dom på mej CTG maskinen, och undersökte hur mkt ja var öppen, jag var då öppen 3 cm.
Sen fick ja ligga me CTG-maskinen i ca 30 min sen fick ja byta om till den fina BB rocken, men gud så skön den är *hihi*

Straxt efter det, ca kl 11 så tappade dom upp ett bad åt mej, åååhhh gud så skönt de var! Där trodde jag att ja låg i ca 30 min, men nej då där har ja legat o plaskat i ca 2 timmar, snacka om att man tappar tidsperspektivet totalt, väl uppe ur badet så kändes ju värkarna BETYDLIGT mer, speciellt efter att den varma strålen från duschen lindrar så pass mkt.

Så då blev de till att börja andas lustgas, o de är ju inte heller bara, innan man får in snitsen på hur man ska andas o när man ska andas i den, de kan ta en stund, men till slut så gick de, o den blev man ju ganska fin av *hihi* Blev även undersökt här i samma veva hur mkt ja var öppen, då var ja öppen 6 cm,

Men till slut kände ja att ja ville ha något mer som lindrar, så jag frågade vad de fanns för allternativ, då hade ja att välja mellan EDA eller Morfin, iom att man är spruträdd som ja är så började ja med Morfinsprutan, den fick jag runt 13,00.

Morfin ihop med lustgas gör susen, de tar inte bort topparna av värkarna men man får vila mellan värkarna, vilket var vääääldigt skönt för att kunna orka med.

Inte så långte efter att morfinet hade börjat värka så kände jag av de där trycket neråt, och fick känslan av att ja var tvungen att krysta, de tyckte BM var kanon för de var bara de vi väntade på sa hon, hon undersökte mej, och nu var ja öppen helt, men även här fick hon ta hål på hinnorna, då kom de vatten vill ja lova =)

Nu var kl ca14,20 och den BM ja hade skulle gå av sitt pass 14,30, så de kom in två nya.
kl14,40 då började krystvärkarna ordentligt, och OJ säger ja bara vilken kraft man har som man inte visste on!
Sen är hon ute kl 15,22.

Så en snabb förlossning för att vara första barnet är de helt klart, 5 timmar ungefär från de att vi blev inskrivna vid 10,00.

       







LYCKLIGA FAMILJEN

Kommentarer
Postat av: Michaela

GRATTIS igen på er !! Hon är söt den där lilla Nova ! Jag kan hålla med dig om att det blev en liten "chock" när det kom ut en liten flicka :D



Hoppas ni har det bra ? KRAM

2008-09-30 @ 17:02:16
URL: http://missmichaela.blogg.se/
Postat av: Mia

Åh vilken fin tjej ni har fått! Och skönt att förlossningen gick bra, framför allt att du slapp ligga så länge som jag fick. Jag sa ju det ; )

Vi ses snart. Kram

2008-09-30 @ 17:48:17
Postat av: Ida (Lukas o Mollies mamma)

Ååh va hon är fin fasters lilla tjej!! :-) Ja jag såå glad för din skull att allt gick så himla bra.

Kraam

2008-09-30 @ 19:35:16
Postat av: fia

åååh, grattis!!! :)

2008-09-30 @ 20:59:40
URL: http://fiakarppinen.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Asså, Oj.. Sikken prinsessa...Så fin liten tjej..

Alldress tårögd blir man ju!

Lycka till med allt så ses vi när du har ork och lust!



Många kramar till familjen...

2008-09-30 @ 21:21:48
URL: http://alexandratyra.blogg.se/
Postat av: Kusinen

NAAAAW! välkommen till familjen sötnos :)

vill kika förbi ngn dag o klämma lite!



pyss på er allesammans

2008-10-01 @ 00:07:03
Postat av: Karin

Åh va roligt, grattis i massor till er! =)

Sötaste bebisen ever!!!

Mamma hälsar oxå så gott =)

Kram

2008-10-01 @ 22:43:53
URL: http://lillak24.blogg.se/
Postat av: Annso

Ett stort grattis till den lilla tjejen...Hoppas att allt är bra med er alla 3...



Kramis Annso

2008-10-02 @ 14:29:24
URL: http://beautyannso.blogg.se/
Postat av: Linda

Grattis till söta tjejen =)

2008-10-15 @ 14:53:44
URL: http://lindamagnus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0