Morgonpigg...

Javisst idag avr de jag som gick först av alla här hemma, Nova vaknade någon gång på morgon o var hungrig o ville ha en ny blöja så de fick hon o sen somnade hon om, men hon åt då bara från ena, så hon vaknade igen efter en liten stund o ville ha från de andra, då var klockan runt halv nio, men efter de så kunde inte mamman somna om, så jag klev upp o gjorde mig irodning i lugn o ro, inte alltid man kan göra de längre när man ahr en liten knodd som tycker att amn bara ska ha all uppmärksamhet till henne, lilla skrutten!

Men sen en timme senare så vaknade hon till o fick lite käk o kläder o hela kittet, så sen somnade hon om igen, så nu ligger skruttfia inne i sängen o sover så gott, medan mamman har lite tid för sig själv med en kopp kaffe. Ska snart se till o få lite mat i magen tänkte vi.
Sen ska pappa Jocke åka till jobbet, fy de här skiftet är inte så roligt, kraken, han jobbar från 14.30 till 24.00. Inte kul alls, man får lixom ingen tid tillsammans knappt, en stund innan jobbet o om man har tur en stund i soffan efter han slutat (om ja är vaken vill säga)

NOVA

Tänk vad fort tiden går, men vad roliogt de är se hur de utvecklas, första smilet, nu är de nästan så hon skratar lite högt ibland oxå, o om man tar tag i hennes händer så visar hon reflexen på att hon vill komma upp (förstår ni vad ja menar?)

Åhhh min söta unge vad ja älskar henne,

nej nu blir de mat, skriver mer sen..

Puss o hej

Kommentarer
Postat av: Ida (Lukas o Mollies mamma)

Ja det är ju så skoj när de lyfter upp huvudet och vill upp. Om du är lika morgonpigg i möra så kom till Solhem om du har lust. Annars så slår jag en pling i morgon, var allt för längesen nu! Kramar från oss

2008-11-25 @ 22:44:33
URL: http://idamaajaakkola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0